کد خبر: ۸۴۲۴۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
 تکذیب استفاده ایران از موشک و حمله به فرودگاه زرنج

درگیری شدید ایران و طالبان| مرزبان ایرانی شهید شد

در جریان درگیری در مرز ایران و افغانستان دو نفر از نیرو‌های مرزبانی ایران توسط طالبان به شهادت رسیدند. سخنگوی وزارت کشور طالبان هم در توئیتی از کشته شدن یکی از نیرو‌های طالبان و زخمی شدن چند نفر خبر داده است.
درگیری شدید ایران و طالبان| مرزبان ایرانی شهید شد
آفتاب‌‌نیوز :

فارس نوشت: در جریان درگیری امروز در مرز ایران و افغانستان یکی از مرزبانان کشورمان به نام مهدی احمدی به شهادت رسیده است. 

«عبدالنافع تکور»، سخنگوی وزارت کشور طالبان هم با انتشار توئیتی مدعی شد که در جریان این درگیری از نیرو‌های طالبان یک نفر کشته و تعدادی زخمی شدند.

به نوشته فارس؛ این مقام طالبان در ادامه تاکید کرد: «امارات اسلامی خواهان جنگ با همسایگان خود نیست.»

سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در ارتباط با اقدام نسنجیده نیرو‌های طالبان در مرز ایران اظهار داشت: حدود ساعت ۱۰ امروز (۶ خرداد ماه) نیرو‌های طالبان از سمت کشور افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل نمودند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند. بعد از تیراندازی‌های طرف طالبان، براساس پروتکل‌های مرزی از سوی مرزبان درجه ۱ تذکرات لازم به نیرو‌های مهاجم داده شده است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور همچنین عنوان کرد: در پی شروع درگیری‌های مرزی از سوی طالبان، سردار «احمدرضا رادان"؛ فرمانده کل انتظامی کشور، دستورات قاطعانه لازم، به مرزبانان ابلاغ و تأکید نموده اند " شجاعانه و قاطعانه از مرز‌ها دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعدی و نزدیک شدن به مرز‌ها را ندهند».

 تکذیب استفاده ایران از موشک و حمله به فرودگاه زرنج

تسنیم نیز نوشت: درگیری ماموران مرزبانی ایران با نیرو‌های طالبان در منطقه ماککی ولسوالی کنگ ولایت نیمروز به پایان رسیده و در حال حاضر مسئولان مرزبانی دو کشور با تشکیل جلسه‌ای در حال بررسی علت وقوع درگیری هستند.

رسانه‌های محلی افغانستان با اشاره به درگیری در مرز مشترک با ایران اعلام کردند، این درگیری در منطقه ماککی ولسوالی کنگ ولایت نیمروز بین نیرو‌های امارت اسلامی و مرزبانان ایرانی رخ داده است.

بررسی میدانی تسنیم نیز از وقوع درگیری میان مرزبانان ایران در مرز نیمروز و تعدادی از نیرو‌های طالبان مستقر در مرز افغانستان حکایت دارد. علت این درگیری هنوز مشخص نشده است.

دقایقی پیش با توقف درگیری در مرز ایران و افغانستان، مسئولین مرزبانی ایران و طالبان هم‌اکنون تشکیل  جلسه‌ای داده‌اند تا دلایل تنش به‌وجودآمده را بررسی کنند.

۱- این درگیری ظهر امروز در مرز سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان و در مناطقی مانند اطراف روستا‌های ساسولی، حاتم و ماککی رخ داده است.

۲- در این درگیری از سلاح‌های سبک و نیمه‌سبک و توپخانه استفاده شده است با این حال اخبار مبنی بر بهره‌گیری نیرو‌های ایرانی از موشک کاملاً کذب است.

۳- اخبار مبنی بر هدف قرار داده شدن فرودگاه زرنج در افغانستان توسط نیرو‌های ایرانی غیرواقعی و کذب است و درگیری‌ها در همان اطراف مناطقی که در بند یک آمد، به وقوع پیوسته است.

۴- پس از شروع درگیری‌ها مکاتبات و تماس‌هایی میان سفارت ایران در افغانستان و وزارت دفاع دولت طالبان برقرار می‌شود. بر همین اساس از تقریباً ساعتی پیش این درگیری‌ها پایان یافته و دو طرف مشغول بررسی چرایی این تنش هستند.

خبرگزاری دولت: ۲ مرزبان ایرانی در درگیری با طالبان شهید شدند / هفته‌ قبل هم فرمانده پاسگاه ساسولی توسط طالبان به شهادت رسیده بود

خبرگزاری دولت نیز نوشت: صبح امروز عناصر طالبان اقدام به تیراندازی به سمت پاسگاه مرزی ساسولی در محدوده زابل کرده که متاسفانه ۲ نیروی مرزبان شهید و ۲ شهروند دیگر زخمی شدند.

نیرو‌های مرزبانی نیز متقابلاً اقدام به مقابله کرده که تاکنون از تلفات طرف مقابل آماری منتشر نشده است.

هفته قبل نیز فرمانده پاسگاه مرزی ساسولی توسط عناصر طالبان به شهادت رسیده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
3
156
چرا فرزندان این سرزمین و سربازان وظیف شهید شوند
الان نوبت کسانی است که طالبان رو تطهیر کردن و ازش دفاع کردن و سفارت بهش تحویل دادن برن لب مرز از تمامیت ارضی کشور دفاع کنن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین